06 december 2021

CDA Hoogeveen blij met nieuwbouw Noordscheschut

CDA Hoogeveen is blij met nieuwbouw in Noordscheschut

“Het is in het voorjaar van 2018 dat Plaatselijk Belang Noordscheschut belangstellenden voor nieuwbouw in Noordscheschut oproept zich te melden. Wat volgt is een te lang traject met verschillende bijeenkomsten georganiseerd door de gemeente en meerdere periodes van stilte. CDA Hoogeveen heeft regelmatig, zowel informeel als formeel navraag, gedaan bij het college over dit proces. In november 2021 ontvangt de gemeenteraad dan toch eindelijk het bestemmingsplan voor de bouw van 33 woningen in Noordscheschut.”, aldus CDA raadslid Aaf-Tineke Bisschop, zelf ook woonachtig in Noordscheschut. “Het is jammer dat wij in Nederland zoveel regels hebben dat het zo lang geduurd heeft maar CDA Hoogeveen is nu vooral blij dat we op dit punt zijn aangekomen.”

Op donderdag 9 december aanstaande zal de gemeenteraad een besluit nemen over het bestemmingsplan. Naar verwachting zal dit een positief besluit zijn aangezien alle partijen op maandag 29 november jongstleden positief waren en er toen geen punten voor debat waren

De woningen zullen gebouwd gaan worden ten zuiden van het dorp, tussen de Boogerdweg en de Modderwijk. Het is de bedoeling dat er verschillende soorten woningen worden gebouwd: vrijstaand, twee-onder-1-kapwoningen, rijwoningen (4-onder-1-kap) en rug-aan-rugwoningen. Daarnaast wordt zo’n 50% van de woningen in de vrije sector gebouwd.