20 december 2016

CDA stelt vragen over welkomstpakket

Vorig jaar vroeg het CDA aandacht voor het welkomstpakket van gemeente Hoogeveen. Nu is de partij benieuwd naar de resultaten en stelt het CDA vragen aan de wethouder.

Anderhalf jaar geleden, op 18 juni 2015, nam de raad een motie aan die het college opriep om het welkomstpakket voor nieuwe Hoogeveners te vernieuwen en uit te breiden. Met dit vernieuwde pakket kon Hoogeveen zichzelf en haar organisaties, verenigingen en bedrijven dan nog beter promoten. Deze motie was een initiatief van het CDA en werd mede-ingediend door bijna alle andere partijen in de raad. Enige tijd later presenteerde wethouder Giethoorn het vernieuwde welkomstpakket in de raad en kon het uitdelen beginnen. Het CDA is benieuwd hoe het hiermee gaat. Ook wil de partij graag weten of iedereen het pakket wel ontvangt, want zij ontvangt geluiden dat dat niet het geval is.

CDA-raadslid Peter Koekoek: ‘We horen dat het welkomstpakket niet bij iedereen aan komt. Het lijkt erop dat het pakket alleen verstrekt wordt aan nieuwe inwoners die zich aan de balie inschrijven in de gemeente. Maar ook digitaal kunnen nieuwe inwoners zich inschrijven in onze gemeente. Uiteraard vinden we het goed dat nieuwe inwoners voor hun inschrijving niet meer speciaal naar het gemeentehuis hoeven. Maar ook mensen die zich digitaal inschrijven hebben natuurlijk recht op het welkomstpakket.’ Het CDA heeft hierover daarom vragen ingediend. Koekoek wil weten hoeveel vernieuwde pakketten al zijn uitgedeeld, of het klopt dat digitale inschrijvers geen pakket ontvangen en wat de wethouder daaraan kan doen.

Ingediende vragen:

-    Hoeveel vernieuwde welkomstpakketten heeft gemeente Hoogeveen al uitgedeeld?
-    Is het waar dat het vernieuwde welkomstpakket voor nieuwe inwoners van de gemeente niet verstrekt wordt aan mensen die zich digitaal in de gemeente inschrijven?
-    Zo ja, wat gaat u eraan doen om pakketten ook te verstrekken aan deze nieuwe inwoners van de gemeente?

20-12-2016

>Peter Koekoek