04 maart 2018

CDA zoekt gelijke kansen voor alle kinderen

Themabijeenkomst 12 maart 2018

Aanvang 19.30 uur. CDA-winkel, Hoofdstraat 107

Bij de verkiezingen van 2014 beloofde het CDA betere kansen voor de jeugd van gemeente Hoogeveen. In de jaren daarna werd er een breed programma opgezet met als titel Jong Hoogeveen. Een goed begin van een langjarige investering, want volgens het CDA is Hoogeveen er nog lang niet. Daarom zet de partij het onderwerp opnieuw op de agenda en organiseert een bruisbijeenkomst waarbij verschillende organisaties hun visies zullen geven. Maatschappelijke en onderwijskundige organisaties die betrokken zijn bij het ontwikkelen van talenten van kinderen en jongeren.

‘Het college heeft de afgelopen jaren enorm veel energie en geld ingezet, maar dit soort inzet kost ook veel tijd. Op dit moment zien wij nog steeds dat te veel kinderen te weinig kansen krijgen om het beste uit hun leven te halen,’ zegt Klaas Kroezen. En daarom moet er volgens het CDA de komende periode nog een tandje bij.

De toekomst van kinderen wordt in drie werelden bepaald: thuis, op school en op straat. Als je kinderen eerlijke kansen wilt bieden, moeten deze werelden volgens Klaas Kroezen op orde zijn. Voor het opvoeden van kinderen heb je de hele samenleving nodig. Thuis moeten kinderen zich ook echt thuis voelen; scholen moeten goed onderwijs bieden en buiten moeten kinderen veilig zijn. Voor de politiek betekent dit investeringen op allerlei terreinen. Maar welke investeringen betalen zich het snelst terug? En welke maatregelen zijn effectief? Over die vragen gaat de bruisbijeenkomst die georganiseerd wordt op 12 maart, om 19.30 in de CDA-winkel (Hoofdstraat 107). De uitkomsten van de avond zullen de komende vier jaar door het CDA gebruikt worden om het Hoogeveense jeugdbeleid verder te verbeteren en de kansen van kinderen te vergroten.

Voor de bruisbijeenkomst hebben zich al een tiental scholen en andere maatschappelijke organisaties aangemeld. Maar iedereen is welkom. Aanmelden is gewenst en kan via [email protected].