23 december 2017

Opnieuw CDA-winkel in de Hoofdstraat

Zaterdag is het CDA in Hoogeveen gestart met zijn campagne ‘Samen thuis in Hoogeveen’ voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Het CDA hield een grote kerstboomactie op de Hoofdstraat en nam de sleutels in ontvangst voor een nieuwe CDA-winkel.

De campagneslogan van het CDA is ‘Samen thuis in Hoogeveen’. Daarom vroegen de christendemocraten aan voorbijgangers op de Hoofdstraat waarom zij zich thuis voelden in de gemeente. Met de antwoorden werd een drie meter hoge kerstboom versierd. ‘We willen een positieve, actieve en zichtbare campagne voeren,’ zegt campagneleider Erik-Jan Kreuze: ‘We gaan ons eigen verhaal vertellen. Onze boodschap is dat in de gemeente al veel goed geregeld is maar dat we de komende vier jaar weer ons best gaan doen om de gemeente nog beter te maken. Om onze kiezers op de hoogte te houden van onze plannen met de gemeente hebben we ook een aparte Facebook-pagina gelanceerd: @Samenthuisinhoogeveen.’

Kerstboom voor Kerst met Karst

Na afloop van de actie op de Hoofdstraat werd de kerstboom afgeleverd bij de zus van René Karst. Zij had het zo druk gehad met de voorbereidingen voor haar broers concert ‘Kerst met Karst’ dat zij aan haar eigen kerstversiering niet toegekomen was. Zij werd daarmee de winnaar van een Facebookactie. Een zeer terechte winnaar volgens Kreuze want dit soort artiesten en evenementen dragen bij aan een gemeente waar mensen zich samen thuis voelen.

Opnieuw een CDA-winkel in hartje Hoogeveen

Als je campagneslogan ‘Samen thuis in Hoogeveen’ is, moet je natuurlijk zelf ook een thuis in Hoogeveen hebben. CDA-lijsttrekker Erik Giethoorn nam zaterdag daarom de sleutels in ontvangst voor een nieuwe campagnewinkel en was daar bijzonder mee in zijn nopjes: ‘We zijn erg blij dat we weer een pand hebben kunnen huren. Vier jaar geleden deden we dit voor het eerst en beviel het heel erg goed om een eigen stek te hebben om rustig met mensen in gesprek te kunnen. Nu hebben we een nog betere plek, midden op de Hoofdstraat’. De winkel, ongeveer halverwege tussen de Hoofdstraatkerk en de Stoekeflat, zal de komende weken een CDA-aankleding krijgen. Naar verwachting worden eind januari de deuren officieel en feestelijk geopend.

Informatie

In de CDA-winkel kunnen mensen na de opening terecht voor informatie over het CDA en de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen maar dat zal niet het enige zijn. ‘Naast het verstrekken van informatie zijn er in de winkel straks ook CDA-hebbedingen verkrijgbaar en kan er gepraat worden met onze Hoogeveense politici,’ vertelt Giethoorn. ‘Het is bovendien de plek waar mensen zich als lid kunnen aanmelden en een gratis welkomstpakket kunnen ophalen. Verder zullen we in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen nog verschillende andere activiteiten organiseren in onze winkel.’