10 augustus 2021

Peter Koekoek stopt als CDA-raadslid

Peter Koekoek stopt als CDA-raadslid in gemeente Hoogeveen.

Dat liet hij maandag aan de burgemeester en de raad van Hoogeveen weten. Koekoek gaat vanaf 27 september aan de slag als algemeen directeur en gemeentesecretaris van Tynaarlo. In zijn brief geeft hij aan dat hij zijn vertrek jammer vindt, maar verwacht zijn nieuwe baan niet op een goede manier te kunnen combineren met het raadswerk.

Koekoek is sinds 2010 actief in de raad van Hoogeveen. Eerst als eerste opvolger van de CDA-fractie, daarna als raadslid en in 2018 als fractievoorzitter, tot aan zijn benoeming tot raadsgriffier in Tynaarlo.

Annette Jansen-Brandsema

In de raadsvergadering van 26 augustus neemt Koekoek afscheid en zal Annette Jansen-Brandsema (46) als zijn opvolger worden geïnstalleerd. Jansen-Brandsema was de afgelopen drie jaar al actief als eerste opvolger van de fractie. Ze had diverse managementfuncties op het gebied van marketing en communicatie bij advertising- en reclamebureaus en in de horeca- en evenementenbranche. De laatste jaren is zij vooral actief in de gezondheidszorg als bestuursadviseur en teammanager.