30 mei 2023

Toch vertrek Erik-Jan Kreuze naar provincie

Het verkiezingsresultaat van afgelopen maart heeft er niet toe geleid dat Erik-Jan Kreuze rechtstreeks in de Staten van Drenthe is verkozen. Door het vertrek van Eline Vedder naar de Tweede Kamer en de wens van de fractie hun ondersteuning te versterken zal Erik-Jan op 30 mei aanstaande echter wel worden benoemd als commissielid bij de CDA-Statenfractie in Drenthe. Daarmee krijgen de vele honderden stemmers op Kreuze bij de Provinciale Statenverkiezingen toch min of meer hun CDA-vertegenwoordiger uit Hoogeveen in de Provinciale Staten.

De benoeming van Kreuze betekent zijn vertrek in de gemeenteraad. Op 7 september neemt hij afscheid als CDA-raadslid in de gemeente Hoogeveen. Fractievoorzitter Femke Koekoek en voorzitter Henk Reinders lichten toe: “We gunnen Erik-Jan deze stap enorm en gaan zijn bevlogenheid en betrokkenheid als raadslid zeker missen. Gelukkig blijft Erik-Jan actief betrokken bij de afdeling in Hoogeveen. Hij zal worden opgevolgd door opvolgend raadslid Arnold de Weerd uit Pesse. Arnold is al eerder ingevallen als raadslid en draait volop mee met de huidige fractie. Het CDA Hoogeveen wenst beiden veel succes in hun verdere politieke werkzaamheden als volksvertegenwoordigers in onze gemeente en provincie.”