05 februari 2022

Tweede Studio CDA online over lokale Economie groot succes

Lokale economie kan niet zonder vakmanschap

Versterken lokale economie en stimuleren vakmanschap, dat was het thema van de tweede Studio CDA Online. Deze keer met gastprekers Gerben Dolsma, interim-directeur IT-Hub Hoogeveen en Klaas Graveland, directeur HuneBouw en voorzitter van Vrienden van Techniek.

Er is grote behoefte aan aandacht en waardering voor vakmanschap in onze regio. Vakmanschap vanuit ambacht en digitaal vakmanschap. Beide hebben elkaar nodig. De IT-Hub is een broedplaats voor IT-talent, digitale professionals en bedrijfsleven.  Belangrijk is dat het niet alleen gaat over de technische kant, maar vooral over het delen van kennis en samenwerken om met elkaar verder te komen. Klaas Graveland nam ons mee in de totstandkoming, organisatie en doelen van Vrienden van Techniek. Juist in een overspannen arbeidsmarkt hebben bedrijven en onderwijsinstellingen elkaar nodig. Het CDA ziet Hoogeveen graag groeien tot digitale hoofdstad van Drenthe!

Lees alle speerpunten van CDA Hoogeveen op cdahoogeveen.nl