10. Hanneke Wiersema

Eelde

Trots ben ik ben dat ik op de CDA kandidatenlijst voor de Provinciale Staten verkiezingen van 15 maart mag staan. Ik wil een bijdrage leveren aan verbeteringen en veranderingen in de maatschappij en daarom ben ik de politiek ingegaan. De 4 basiswaarden van de christelijke volkspartij het CDA, bieden daarvoor wat mij betreft de beste mogelijkheden. De basiswaarde Rentmeesterschap bijvoorbeeld leidt logischerwijs tot duurzaamheid en biodiversiteit. Het zit in de genen van het CDA en dat is voor mij heel belangrijk. Drenthe is prachtig groen, met afwisselend bos, heide, akkers en weilanden, beekdalen en zandruggen. Dit unieke Drentse landschap hebben we mede te danken aan onze boeren. Daar moeten we zuinig op zijn. Hoewel ik ben geboren in Badhoevedorp stam ik af van een boerenfamilie; de Wiersema’s en daar ben ik erg trots op. Onze boeren verdienen onze steun en een realistisch perspectief want ze zijn essentieel voor het behoud van ons unieke landschap en onze voedselproductie. Het CDA zet daarom in op beschermde landbouwgronden. Het gaat dan om voedselproductie en het behoud van onze vruchtbare landbouwgronden, ook voor de toekomstige generaties.

Het CDA biedt Drenthe een Nieuw Perspectief waarmee ik erg blij ben. In Drenthe zijn we blij met de rust en de ruimte die er is. Het is hier goed wonen en er is met samenkracht van alles mogelijk. Nuchterheid en kleinschaligheid is wat Drenthe  in feite nog altijd kenmerkt en dat is prima! De focus ligt wat het CDA-Drenthe betreft niet langer op economische groei en meer welvaart, maar op welzijn van onze inwoners! Minder ik en meer wij!
Met inwoners gaan we in overleg om te horen wat zij belangrijk vinden voor hun welzijn. Drenthe, je zult er maar wonen!