1. Henk Jumelet

Erica

Lijsttrekker, woont in Erica en is getrouwd met Alina. Hobby’s: fietsen en Frankrijk.
We zijn de provincie van aanpakken en doen, van noaberschap en nuchterheid. Daarom is het zo mooi om in Drenthe te wonen en te werken. We staan bekend om de ruimte en de rust. Natuur en prachtige landschappen worden zeer gewaardeerd.

Ook het chemiecluster bij Emmen, de Dutch TechZone,  de land- en tuinbouw, het TT circuit in Assen en de vele innovatieve bedrijven maken Drenthe tot een aantrekkelijke provincie. Daarom ben ik als lijsttrekker zeer gemotiveerd om met een sterk CDA team mij weer 4 jaar in te zetten voor een nog mooier en energieker Drenthe. Voor voldoende betaalbare woningen, voor vitale wijken en dorpen met goede voorzieningen, voor (ziekenhuis)zorg dichtbij mensen en een gewaardeerd platteland met een sterke agrarische sector.

Speerpunt voor de komende periode is doorgaan met investeren in de samenleving. Met andere overheden, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en inwoners samenwerken aan het Drenthe van morgen. #WijStaanVoorDrenthe vanuit het diepe besef dat onze inwoners dat verdienen!