16 maart 2017

Transformatiegebied: nog even geduld!

Het raadsvoorstel voor het transformatiegebied bevat een aantal vertrekpunten om er een afwisselend en duurzaam gebied van te maken met functies als lichte bedrijvigheid, mogelijkheden voor toerisme en wonen (bijvoorbeeld aan het water). Daarnaast heeft het college een traject door het gebied aangewezen waar in de toekomst een nieuwe weg als noordelijke stadsentree aangelegd kan worden. Deze planologische reservering kost nu geen geld, maar vergt in de toekomst een grote investering als de weg daadwerkelijk wordt aangelegd.

Het CDA wil daarom nu de overtuiging hebben dat dit inderdaad voor Meppel de beste keuze is voor de toekomst, verkeerstechnisch en als aanjager voor de ontwikkeling van het gebied. De onderbouwing die wethouder Stam gaf tijdens de behandeling in de raadscommissie vonden wij nog niet overtuigend.

Wij hebben nog een aantal vragen en willen weten wat voor alternatieven er zijn als in de toekomst toch wordt besloten de weg niet aan te leggen omdat deze te duur is.

Wij willen het besluit uitstellen om het college meer tijd te geven met aanvullende informatie te komen.