13 november 2022

Begroting 2023 - Duurzaam Meppel

CDA Meppel wil de doelstelling om in 2040 al helemaal CO2-neutraal te zijn graag halen. Wij voelen en hebben de verantwoordelijkheid voor een schepping die aan ons in toevertrouwd en die wij doorgeven aan volgende generaties. Als wij in 2040 CO2-neutraal willen zijn in Meppel, doen moet er nog heel wat gebeuren.

Daarom heeft CDA Meppel bij de begroting voor 2023 de volgende voorstellen ingediend:

1. Het voorstel om de aanpassingen in De Boerhoorn en het Leerwerkcentrum zonder voorbehoud helemaal duurzaam uit te voeren en niet ‘waar mogelijk’.
    Dit voorstel is ingetrokken na de toelichting van de wethouder dat de aanpassingen ook duurzaam worden uitgevoerd, maar binnen de technische mogelijkheden.
  2. De gemeente kan en moet het goede voorbeeld geven. Daarom is het college verzocht om uiterlijk in 2025 een volledig duurzaam (en circulair) inkoop- en aanbestedingsbeleid te voeren.

Deze voorstellen is unaniem door de gemeenteraad aangenomen.