31 oktober 2020

Bestemmingsplan Kolderveen 102-NBB 28

Het vaststellen van nieuwe of gewijzigde bestemmingsplannen is een bevoegdheid van de gemeenteraad, waarbij het plan getoetst moet worden aan landelijke en lokale regels.

De CDA-fractie vindt dit een voorbeeld van hoe wij graag zien hoe er in dit huis wordt omgegaan met lastige vraagstukken. Er is binnen de geldende wet- en regelgeving gezocht naar mogelijkheden en oplossingen, in plaats van aan te geven wat er niet kan.

Ook herkennen wij hierin de toezegging die door het College is gedaan naar aanleiding van onze motie Geurverordening en Veehouderij van oktober 2017, om in dit soort situaties met maatwerkoplossingen te komen.

Er is aantoonbaar en gedegen onderzoek gedaan naar de consequenties van deze maatwerkoplossing en die passen binnen de kaders die de wet en deze raad hieraan heeft gesteld. Een ondernemer die wilde stoppen, kan dat nu ook doen zonder verlies op toekomstperspectief en een jonge ondernemer kan verder bouwen aan een gezond en toekomstbestendig bedrijf.

De CDA-fractie zal daarom voor dit voorstel stemmen.