26 september 2022

Betrouwbare en dienstbare overheid

CDA Meppel vindt een betrouwbare gemeentelijke overheid belangrijk en vindt dat zij er moeten zijn voor onze inwoners en ondernemers. Daarom werden wij verrast door een citaat in een interview van de Meppeler Courant met de heer Starre van de Natuurbeschermingswacht Meppel. De heer Starre zegt in dat interview dat hij soms door ambtenaren wordt gebeld met de vraag om een handhavingsverzoek in te dienen. Dat past niet in ons beeld van een betrouwbare en dienstbare overheid. Bovendien is de kans aanwezig dat dergelijke uitspraken in de krant het vertrouwen in de gemeente negatief beïnvloeden. Daarom hebben wij Burgemeester en Wethouders gevraagd of zij weten dat ambtenaren van de Gemeente Meppel dergelijke vragen aan de Natuurbeschermingswacht Meppel hebben gesteld.

Burgemeester en wethouders nemen ‘in de sterkst mogelijke bewoordingen afstand’ van de inhoud van het interview in de Meppeler Courant en zeggen niets te weten van ambtenaren van de Gemeente Meppel die de Natuurbeschermingswacht Meppel benaderen met verzoeken om een handhavingsverzoek in te dienen.