07 februari 2018

"Meppel Herwint": Onderzoek naar mogelijkheden circulaire economie in Meppel

Leerlingen van de Hanzehogeschool Groningen hebben op verzoek van CDA-Meppel gekeken naar de mogelijkheden voor een circulaire economie in Meppel: geen afval en maximaal hergebruik van materialen. Het Noordelijke Innovatielab Circulaire Economie (NICE) heeft dit onderzoek ondersteund. De resultaten van het onderzoek worden op vrijdag 9 februari om 16.00 uur gepresenteerd in de raadszaal van het Stadhuis in Meppel.

In een circulaire economie worden goederen en grondstoffen niet weggegooid maar zoveel mogelijk herwonnen en opnieuw gebruikt. Voordat we in Meppel zover zijn, moet er nog wel het nodige gebeuren. De eerste stap is ervoor te zorgen dat inwoners en ondernemers weten wat een circulaire economie inhoudt en wat ze er zelf aan kunnen doen. De afgelopen maanden hebben twee groepen leerlingen van de Hanzehogeschool zich op verzoek van het CDA over deze vraag gebogen; één groep heeft gekeken naar ondernemers en de andere groep naar inwoners van Meppel. De resultaten van het onderzoek worden komende vrijdag gepresenteerd in de raadszaal van het stadhuis. Na afloop worden de rapporten aangeboden aan wethouder Gert Stam.

Belangstellenden zijn van harte welkom.