28 november 2019

Onderzoek open graven gracht

Is het coalitieakkoord is opgenomen dat in deze raadsperiode een onderzoek zal worden gedaan naar de haalbaarheid van het open graven van een stukje voormalig grachten tracé. De gemeenteraad is gevraagd kennis te nemen van de concept-onderzoeksopdracht en daarbij geen wensen en bedenkingen uit te spreken.

De CDA-fractie heeft kennis genomen van de onderzoeksopdracht en heeft geen wensen en bedenkingen ten aanzien van de inhoud van de opdracht. Voor de CDA-fractie is het voldoende een maatschappelijke kosten- en batenanalyse uit te voeren die beperkt blijft tot de het open graven van een stukje voormalig grachten tracé. Laten wij daarmee dit hoofdstuk in de Meppeler politiek voorgoed sluiten!

Dit betekent voor de CDA-fractie ook dat er geen alternatieven onderzocht moeten worden. Het is logischer om dat na afloop van dit onderzoek te doen. Bovendien zal het onderzoeken van alternatieven waarschijnlijk alleen maar kostenverhogend werken.

De CDA-fractie vindt het huidige budget meer dan voldoende en de portefeuillehouder hoeft daarom niet bij de raad terug te komen voor meer geld, mocht dit onderzoek onverhoopt niet binnen budget uitgevoerd kunnen worden. Wij willen niet meer geld ter beschikking stellen, en hebben nu al de suggestie meegegeven om dan maar de uitvoering te versoberen.

[Foto: Fotoarchief Oud Meppel: Prinsengracht - huidige Groenmarkt)