10 januari 2022

Vragen herbestemming locatie Rechterenschool

Op 14 december 2021 is de gemeenteraad van Meppel met een memo geïnformeerd over het feit dat de ontwikkeling van sociale huurwoningen op de Rechterenschoollocatie geen haalbare optie is. In het memo geeft het college ook aan voor de langere termijn nog geen concrete plannen te hebben voor deze locatie.

CDA Meppel zou graag zien dat er actief gekeken wordt naar andere mogelijke invullingen voor de Rechterenschoollocatie en vindt het zonde als de gemeente Meppel nieuwe ontwikkelingen op deze locatie op zijn beloop laat. Het is immers een mooie, centraal in de stad gelegen locatie. Maar CDA Meppel vindt wel dat bij een onderzoek naar een mogelijk andere invulling voor de Rechterenschoollocatie ook gekeken moet worden naar een alternatief voor de huidige gebruikers van de school, het MensA activeringscentrum.

De CDA-fractie heeft het college de volgende vragen gesteld:

1. Heeft het college al ideeën voor een andere invulling van deze locatie en, zo ja, wat zijn deze ideeën?
  2. Is het college bereid om op korte termijn andere mogelijke bestemmingen voor deze locatie te onderzoeken? Hierbij kan gedacht worden aan bestemmingen zoals appartementen voor starters, senioren en of/studenten of bijvoorbeeld een ontwikkeling van een zogenaamde “Knarrenhof”.
  3. Kan het college aangeven of er, gezien de huidige staat en mogelijkheden van het gebouw, gekeken zou kunnen naar herbestemming of zal er sprake moeten zijn van herbouw/nieuwbouw op deze locatie.