14 mei 2021

Dit zijn ook onze kanjers

Met Koningsdag zijn er weer veel lintjes uitgereikt aan mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de samenleving. Als CDA vinden wij dat een goede gewoonte en wij feliciteren de ontvangers dan ook van harte.  Maar er vallen ook altijd mensen buiten de boot, die wel een waardering verdienen.

Wij leven als inwoners van de gemeente Midden-Drenthe met veel natuur in een mooie omgeving. Door corona komen er veel meer wandelaars naar onze mooie gemeente. Dat is fijn, maar niet iedereen neemt ook zijn afval weer mee naar huis. En dat vinden wij als CDA een negatief punt van deze mensen die van de natuur willen genieten. Ook de schooljeugd gooit nogal eens wat rommel in de bermen en dan niet te vergeten de automobilist die langs de snackbar is geweest en het restafval maar gemakzuchtig in de berm gooit bij bijvoorbeeld de oprit naar de N381.

Ook dit voorjaar heeft de belangenvereniging Westerbork weer een grote schoonmaakactie op touw gezet om de toegangswegen naar Westerbork weer schoon te maken. Plusminus 15 deelnemers hebben dit in een morgen gedaan. Hulde voor deze deelnemers! Maar ik wandel nogal veel in de omgeving en regelmatig kom ik ook mensen tegen met tassen die het afval dat ze tegenkomen meenemen naar huis om het zelf thuis in de container te gooien. En ik kom ze meerdere keren per week tegen, deze zwoegers voor een schone natuur. Ik heb diep respect voor deze mensen die er voor zorgen dat het netjes blijft in onze natuur. Ze krijgen dan ook via deze nieuwsbrief een dikke pluim van het CDA in Midden-Drenthe. Ook voor het schoonhouden van onze mooie gemeente geldt dan ook, dat wij als inwoners samen verantwoordelijk zijn voor een schone natuur.

Marinus Louissen
Fractievoorzitter CDA Midden-Drenthe