22 maart 2022

Kiezers bedankt!

Na een intensieve campagneperiode zijn de verkiezingen weer voorbij. Hierbij wil ik namens CDA Midden-Drenthe iedereen die zijn of haar stem aan ons heeft uitgebracht bedanken!

Helaas hebben onze inspanningen van afgelopen vier jaar niet geleid tot behoud van het aantal zetels. Zowel in het college als in de raad hebben we hard gewerkt en dan is een verlies van 1 zetel wel teleurstellend. Toch laten wij ons niet uit het veld slaan. Ook de komende periode kunt u/kan jij weer op ons rekenen. Wij blijven ons volop inzetten voor een sociale, duurzame agrarische gemeente waarbij we verder willen werken aan een dienstbare overheid. Wij hebben een goed programma waar we als lokale CDA partij mee aan de slag kunnen. Ook hebben we een mooi enthousiast team waar we mee verder gaan. Dan heb ik het niet alleen over de fractie maar ook over onze achterban die actief met ons meedenkt.

Op deze plaats wil ik ook namens onze fractie Marinus Louissen van harte bedanken voor zijn inzet als fractievoorzitter en raadslid. Marinus wij begrijpen jouw besluit om te stoppen en te genieten van de vrije tijd waar je samen met Janny nu nog meer van kan genieten. (Hoewel ik vermoed dat jij deze tijd ook nog wel weer gaat invullen gezien jouw drive om maatschappelijk bezig te zijn). Maar het is altijd jammer wanneer iemand er mee stopt. We hebben het als fractie goed gehad met jou als voorzitter.

Nu verder. Hoe? Voor onze plaats in de raad hangt dat wat ons betreft ook af van de beide grootste partijen. Zij zijn eerst aan zet in de formatie en als je alle twee 5 zetels hebt geeft dat ook een verantwoordelijkheid naar de kiezers. Zelf zullen we hierin die besluiten nemen waarin wij onze kiezers het beste bedienen en waarbij we onze standpunten het beste verzilverd zien. Wij houden u/jou op de hoogte en mochten er vragen zijn: neem gerust contact met ons op.

Namens de fractie,

Ria Beukema