23 april 2018

Verdwijnt de politiepost uit Beilen?

In het Dagblad van het Noorden van 17 april jongstleden stond een artikel met de kop, ‘Politie post verdwijnt uit Beilen’. Tevens werd er gemeld dat er met de gemeente Midden-Drenthe overleg gaande was over een alternatieve locatie voor politiehulpverlening. Dat kan een pop-upbureau zijn, een plek in een openbaar gebouw of een apart gebouw waar we een paar werkplekken inrichten. “Alles ligt nu nog open”, stelt politiewoordvoerder Paul Heidanus.

Het artikel was voor de verraste CDA fractie aanleiding om het college onder andere onderstaande schriftelijke vragen te stellen over het verdwijnen van de politie post in Beilen.

1: Is het College het met de CDA fractie eens dat het verdwijnen van de politiepost een slechte zaak is?

2: Is het college bereid om zich hard te maken voor de zelfde openingsuren bij een eventuele alternatieve locatie?

3: De CDA fractie kan zich niet voorstellen dat de post geheel verdwijnt. Waar moeten onze inwoners dan naar toe voor bijvoorbeeld aangiftes ? Volgens de CDA fractie naar Hoogeveen, daar wij onder die eenheid vallen. Is het college het met de CDA fractie eens dat dit een ongewenste situatie is. ( van uit Bovensmilde naar Hoogeveen)

4: Als de post geheel verdwijnt, is het college dan bereid om hierover in contact te treden met de betreffende instanties, tot Den Haag toe?

Na dat wij de vragen hadden verstuurd, kwam er al een bericht van onze burgemeester mevrouw Damsma, gericht aan alle raadsleden, met de mededeling dat het college van niets wist en om opheldering zal vragen. Wij als CDA fractie zien uit naar de beantwoording van onze vragen door het college.

Marinus Louissen

Fractie voorzitter CDA Midden-Drenthe