Infrastructuur investeringen

Het liefst stellen we iedere bestuursperiode een gezamenlijke Lobby- en Investeringsagenda Infrastructuur met onze gemeenten en andere belanghebbenden op. Wat ons betreft richt die agenda zich op drie punten:
- Veiligheid van met name de provinciale wegen
- Doorstroming en snelle verbindingen
- Ontbrekende verbindingen met Noord- en Oost-Nederland en Duitsland
Concreet wil het CDA de komende bestuursperioden ten minste inzetten op:
- Veilig maken van de meest onveilige punten in het provinciaal wegennet
- Vierbaans autoverbinding tussen Drenthe en Twente (A Drenthe-Twente)
- Vierbaans autoverbinding tussen Drenthe en Frieland (verbreding N381)
- Zesbaans autoverbinding tussen Meppel en Hoogeveen (verbreding A28)
- Vierbaans autoverbinding tussen Meppen en Bremen (verbreding E233)
- Veilige autoverbinding tussen Emmen en Groningen (verbetering N34)
- Realiseren provinciaal dekkend netwerk van doorfietsroutes
- Waterwegverbinding tussen Meppel en Meppen (doortrekken Verlengde Hoogeveensche Vaart en deze bevaarbaar maken voor grotere schepen)
- Realiseren provinciaal dekkend netwerk van OV-knooppunten
- Spoorverbinding tussen Coevorden en Bad Bentheim
- Spoorverbinding tussen Meppel en Münster
- Spoorverbinding tussen Groningen en Enschede (Nedersaksenlijn)

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.