Tijd om een grens te trekken

We zijn het bijna normaal gaan vinden: de nieuwsberichten over handgranaten in coffeeshops, steekpartijen op straat, drugsafval in woonwijken en liquidaties op klaarlichte dag. Maar het is niet normaal. De criminaliteit in Nederland loopt uit de hand en begint zich op allerlei manieren in de maatschappij te laten zien, burgemeesters worden bedreigd en er is zelfs een advocaat vermoord. Drugs is hier de grootste oorzaak van. Wij vinden het tijd om een grens te trekken en de drugscriminaliteit aan te pakken.

Daarom investeren we 1 miljard euro in de aanpak van (drugs)criminaliteit. Help mee met het realiseren van onze plannen. Stem CDA op 17 maart.

Deltaplan Ondermijning

Dat doen we niet zomaar of beetje bij beetje. We komen met een Deltaplan Ondermijning, een groot plan waarin iedereen, van politie tot banken en van gemeenten tot het bedrijfsleven, worden betrokken. Door samen te werken kunnen we de drugscriminaliteit en de aantasting van de rechtsstaat stoppen.

We gaan veel geld investeren in de politie, zodat zij grote operaties kunnen opzetten om criminelen te pakken en te plukken. Ingenomen crimineel geld gaan we investeren in de wijken van de slachtoffers. En we gaan hogere straffen uitdelen voor drugshandel en alles wat daarmee te maken heeft.

Voorkomen van criminaliteit

Ons plan gaat ook over het voorkomen van criminaliteit. We gaan jongeren voorlichten over de gevaren van drugsgebruik en de drugswereld. En we willen af van het idee dat drugs gebruiken ‘normaal’ is. Want ook als je een pilletje neemt op een feest, betaal je mee aan de drugscriminaliteit en hou je het systeem in stand.

We gaan nu doorpakken. We maken eens en voor altijd een einde aan de drugscriminaliteit in Nederland. Zo krijgen we weer een veilige samenleving voor ons allemaal.

Wil jij doorpakken tegen drugscriminaliteit?

Word lid!

Lees hier hoe we doorpakken met onze andere plannen

Eerlijke economie

We gaan repareren wat er in de economie de afgelopen jaren is scheefgegroeid. Onze oneerlijke economie werkt voor te weinig mensen, terwijl de meeste mensen zekerheden verloren. Dit komt extra hard aan tijdens deze crisis, vooral voor middeninkomens en ondernemers. We gaan zekerheden herstellen op de arbeidsmarkt door het aantrekkelijker te maken om mensen in vaste dienst te nemen.

Lonen

De economie is in de laatste jaren gegroeid. Toch heb je hier in je portemonnee waarschijnlijk niet veel van gemerkt. Het leven is juist steeds duurder geworden. Vooral voor mensen met middeninkomens, zoals zorgmedewerkers, politieagenten en leerkrachten, is dit een oneerlijke situatie. Het CDA gaat daar verandering in brengen.

Onderwijs

De kwaliteit van het onderwijs is lang niet hoog genoeg. Leerkrachten kunnen weinig tijd besteden aan hun leerlingen, omdat ze teveel tijd moeten besteden aan administratie. Het passend onderwijs werkt niet goed en de leesvaardigheid onder scholieren is te laag. We leggen de lat omhoog in de kwaliteit van het onderwijs, we gaan nu doorpakken!

Kinderen in armoede

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. Dat is ongekend veel. Want elk kind in armoede er één te veel. We gaan nu doorpakken om armoede in Nederland te bestrijden.

Normen

Basale normen in onze samenleving staan onder druk. Op zich legitieme protesten, leiden steeds vaker tot onacceptabele intimidatie, geweldsincidenten en vernieling. De diepere oorzaak is dat basale fatsoensnormen in onze samenleving niet meer vanzelfsprekend door iedereen geaccepteerd worden.

Waarden

Lange tijd hebben we gedacht dat we allemaal beter af zijn als we maximaal onze vrijheid en eigen belangen najagen. De laatste jaren zien hoezeer dit heeft geleid tot een ieder-voor-zich-samenleving met verscherpte tegenstellingen. Daardoor zijn we soms niet weerbaar genoeg tegen hufterigheid of tegen waarden die geen plaats hebben in de Nederlandse samenleving.

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld