Welkom op de site van het CDA-Duurzaamheidsnetwerk. Het Duurzaamheidsnetwerk bevordert het duurzaamheidsdenken binnen het CDA. Het CDA-Duurzaamheidsberaad een van de meest actieve netwerkorganisaties binnen het CDA. We bieden van handelingsperspectief van bestuurders voor verduurzaming. We delen best practices vanuit verschillende sectoren. We betrekken stakeholders en politici, van binnen en buiten het CDA. We dragen ons steentje bij aan een land dat we door willen geven, voor een duurzame landbouw, infrastructuur, gebouwde omgeving en een circulaire economie. We zien dat de politiek urgent stappen moet maken om de doelstellingen van het Parijs-akkoord te halen.

Neem deel aan een van onze activiteiten!

Loop mee de klimaatmars op 10 maart!

10 maart is de Grote Klimaatmars, voor een veilige toekomst voor onszelf en onze kinderen, een eerlijke verdeling van de lasten en lusten, waarbij de vervuiler betaalt, iedereen duurzaam en warm woont en een toekomst met groene banen. Agnes Mulder was vorig jaar aanwezig en probeert ook dit jaar mee te lopen. Wij nodigen de leden en sympathisanten van het CDA Duurzaamheidsnetwerk aanwezig te zijn. Meer informatie vindt u op: https://milieudefensie.nl/doe-mee/klimaatmars

Uitnodiging bijeenkomst van het CDA duurzaamheidsnetwerk op 13 april

Neem zaterdag 13 april deel in Utrecht (Mariaplaats 7) van 10:30 (inloop 10:00) tot 15:00 aan een inspirerende dag van CDA Duurzaamheidsnetwerk, met o.a. Tweede Kamerlid Jaco Geurts, Jan Prij van het Wetenschappelijk Instituut en CDA Statenlid Derk Boswijk!  Het aanmeldingsformulier staat onder de agenda.De agenda is als volgt:

inloop vanaf 10:00

10:30-10:50 Introductie Leen over de nieuwe missie van het Duurzaamheidsnetwerk

10:50-11:30 Lezing Jaco Geurts met mogelijkheid tot vragen

11:30- 12:30 Pitches van de bestuursleden

12:30-13:00 Lunch

13:00-13:20 Jan Prij geeft een interactieve lezing met reactie op de pitches

13:20-13:40 Derk Boswijk, interactieve lezing met reactie op de pitches

13:40-14:00 Chantal Hakbijl geeft een reactie op de pitches

14:00-14:30 discussie en afsluiting

U kunt zich aanmelden door het invullen van het volgende formulier: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfYJ1PvLCZG5NIyzad1ABZOnWiwiJkxOG2d-ZYDvvpi36qg3A/viewform?vc=0&c=0&w=1 Wij hopen u op 13 april te zien!

Bekijk ook op ons twitteraccount: @CDA_Duurzaam. Dit twitter account, kun je volgen voor actuele en interessante gedachtewisselingen m.b.t. duurzaamheid. Simon Remijn is de nieuwe webmaster voor ons twitteraccount.

Met vriendelijke groet, Het bestuur van het CDA-Duurzaamheidsberaad