Een actueel probleem

De corona crisis heeft de economie en onze maatschappij platgelegd, zo ook onze sociale levens. Meer dan ooit is eenzaamheid een probleem in onze samenleving. Van jongeren tot ouderen: eenzaamheid raakt alle leeftijden.

Help mee met het realiseren van onze plannen. Stem CDA op 17 maart.

Één tegen eenzaamheid

Wij staan voor een samenleving waar mensen elkaar helpen. We steunen lokale projecten tegen eenzaamheid en gaan door met het landelijke actieplan ‘Een tegen eenzaamheid’, waar al veel uit is voortgekomen. We koppelen de nationale diensttijd aan projecten om jongeren in contact te brengen met ouderen.

Gemengde woonvormen

We gaan eenzaamheid tegen door gemengde woonvormen van jongeren en ouderen, waar burenhulp centraal staat en gezamenlijke programma’s en projecten mogelijk zijn. Ook gaan we gevarieerde woonvormen bouwen, zoals hofjes, waar je makkelijker in contact komt met je buren.

Lokale initiatieven

We stimuleren lokale initiatieven om samen te sporten, dingen te leren of hobby’s te delen. En we roepen iedereen op om door te gaan met de mooie initiatieven die tijdens de coronatijd zijn ontstaan.

Want niemand zou eenzaam mogen zijn.

Wil jij doorpakken tegen eenzaamheid?

Word lid!

Lees hier hoe we doorpakken met onze andere plannen

We moeten Nederlandse waarden beschermen

Lange tijd hebben we gedacht dat we allemaal beter af zijn als we maximaal onze vrijheid en eigen belangen najagen. De laatste jaren zien hoezeer dit heeft geleid tot een ieder-voor-zich-samenleving met verscherpte tegenstellingen. Daardoor zijn we soms niet weerbaar genoeg tegen hufterigheid of tegen waarden die geen plaats hebben in de Nederlandse samenleving.

Bouwen, bouwen, bouwen: 1 miljoen woningen

We gaan repareren wat er in de woningmarkt de afgelopen jaren is scheefgegroeid. Er zijn veel te weinig woningen en investeerders drijven de prijzen op. Voor de meeste mensen is een nieuwe woning niet te betalen. Daar gaan we wat aan doen.

Meer weten? Klik hier

Weg met die studieschuld! De basisbeurs moet terug

We gaan alles repareren wat er scheef en oneerlijk is in het hoger onderwijs. Het huidige leenstelsel zadelt studenten op met torenhoge studieschulden en leidt tot een valse start op de arbeidsmarkt. Als dit zo doorgaat, dreigen jongeren de verloren generatie te worden.

Doneren

Op 17 maart wordt tijdens de Tweede Kamerverkiezingen de koers van Nederland voor de komende 4 jaar gekozen. Door uw steun kunnen we onze boodschap nog beter verspreiden op TV, radio, en online. Elk bedrag is welkom. Wij hopen dat wij op uw steun mogen rekenen!
Hoeveel wilt u doneren?*

* Verplicht veld

Blijf op de hoogte Homepage

Blijf op de hoogte!
We houden je graag op de hoogte over alles wat wij doen voor een land dat we door willen geven! Op die manier houden wij je up-to-date met het laatste nieuws en aankondigingen van het CDA.
Aanhef

* Verplicht veld