Erik Ronnes (1967) is sinds mei 2015 Tweede Kamerlid van het CDA. Hiervoor was hij wethouder in zijn woonplaats Boxmeer, waar zijn politieke carriere startte als gemeenteraadslid. De portefeuilles die hij als wethouder had waren financien, ruimtelijke ordening, economie, volkshuisvesting, recreatie en toerisme. Ook was Erik loco-burgemeester.

Voordat Erik de politiek in ging werkte hij bij Xerox, in verschillende leidinggevende functies van 1995 tot 2010. Naast zijn professionele werkzaamheden heeft hij altijd fanatiek volleybal gespeeld en was hij binnen zijn sportvereniging in vele functies actief als vrijwilliger. Erik is getrouwd en heeft twee kinderen.

Woordvoerder op de volgende terreinen: Wonen (incl ruimtelijke ordening, omgevingswet), Rijksdienst, Rijksuitgaven, financiële sector, staatsdeelnemingen