Jacques DE LA ROSIERE
07 juli 2017

Vacature: medewerker pers en (online) communicatie

Jacques DE LA ROSIERE

CDA-delegatie in het Europees Parlement zoekt per direct medewerker
social media, pers en communicatie

De CDA-delegatie in het Europees Parlement bestaat uit vijf Europarlementariërs die deel uitmaken van de EVP-Fractie (Europese Volkspartij). De vijf Europarlementsleden worden in hun werkzaamheden ondersteund door de afdeling voorlichting. De afdeling voorlichting heeft tot doel de visie en standpunten van de CDA-delegatie via de media en online media helder uit te dragen.

Ter versterking van het team is de delegatie per september 2017 op zoek naar een medewerker pers en communicatie om de persvoorlichter te assisteren en de delegatie te adviseren op het gebied van communicatie.

Functieomschrijving
Als medewerker pers en communicatie werk je nauw samen met de persvoorlichter en het delegatiesecretariaat. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de online media strategie van de delegatie. Je helpt daarnaast ook met het schrijven van persberichten, adviseren van Europarlementariërs bij mediaoptredens, het maken van publicaties en het organiseren van evenementen.

Functievereisten
Je werkt in het Europees Parlement in Brussel en een keer per maand een week in Straatsburg. Je werkt in een politieke en internationale omgeving waar hard gewerkt wordt en geen negen-tot-vijf-mentaliteit heerst. Je bent creatief, schrijft gemakkelijk in foutloos Nederlands en Engels en komt graag met nieuwe initiatieven. Je bent een goede netwerker en stelt je graag dienstbaar op. Je bent stressbestendig, flexibel, zelfstandig, maar ook een teamplayer.

Je draagt het CDA een warm hart toe en kent de politieke verhoudingen in Nederland en in het Europees Parlement en hebt kennis van de Europese instellingen. De nieuwe media kennen geen geheimen meer voor jou en je kan moeilijke onderwerpen op een goede begrijpelijke manier communiceren.

•    Afgeronde HBO of WO-opleiding;
•    Ervaring met en kennis van (actuele) Europese onderwerpen;
•    Hands-on mentaliteit met professionele communicatie en/of sociale media ervaring;
•    Sterk organisatorisch vermogen;
•    Goede taalkennis (Nederlands en Engels);
•    Uitstekende communicatieve vaardigheden; mondeling en schriftelijk.

Aanstelling
De aanstelling is fulltime en vaste standplaats is Brussel met eens per maand een reis naar Straatsburg en af en toe naar Nederland. De looptijd is in een hernieuwbaar jaarcontract. De aanstelling is per september 2017. Salaris is afhankelijk van werkervaring.

Richt je sollicitatie (motivatiebrief en CV) vóór 14 juli 12:00 uur aan: [email protected]

Voor meer informatie over deze functie kan contact opgenomen worden met Dirk Gotink via
0032 488 4653 43.