09 september 2018

Esther de Lange CDA-lijsttrekker voor Europese Verkiezingen

Het CDA partijbestuur heeft Esther de Lange opnieuw voorgedragen als lijsttrekker voor het CDA in het Europees Parlement. Dat nieuws werd vanmorgen in het programma Goedemorgen Nederland bekend gemaakt. De Lange is vanaf 2007 Europarlementariër voor het CDA en sinds 2014 delegatieleider en vicevoorzitter van de EVP-fractie.

Partijvoorzitter Ruth Peetoom is trots op de voordracht: ‘Esther de Lange heeft ruime ervaring en een stevige positie in de grootste partij van het Europees Parlement. Zij brengt enthousiasme mee én het besef dat het belangrijker dan ooit is om op te komen voor een Europa dat beschermt.’

Esther de Lange is in de politiek bekend als de betrouwbare en bevlogen vicevoorzitter van de Europese christendemocraten (EVP) en als delegatieleider van het CDA in het Europees Parlement. Daar zet zij zich in voor een stabiel en zelfstandig Europa. Onze veiligheid, de bescherming van onze manier van leven en de toekomst van onze kinderen staan daarbij centraal. Ze werkte onder andere succesvol mee aan het verminderen van de CO2-uitstoot door de industrie, betere defensiesamenwerking, een gezondere bankensector en het aanpakken van belastingontduiking.

De Lange: ‘In de afgelopen jaren is de wereld fundamenteel veranderd. Vrede en veiligheid zijn geen automatismen meer en ons welzijn moeten we veel actiever gaan beschermen. Het is hoog tijd om Europees leiderschap te tonen. Om terechte kritiek niet te schromen maar om altijd te werken vanuit de wens om, in het belang van onze burgers, tot een Europese oplossing voor grensoverschrijdende problemen te komen. Daarvoor wil ik me als lijsttrekker met passie en enthousiasme inzetten.’

De Europese Parlementsverkiezingen in Nederland vinden plaats op 23 mei 2019.