02 december 2016

Reactie CDA op teleurstellende uitkomst Telecomraad

CDA-telecomwoordvoerder Esther de Lange: "Wat de lidstaten vandaag hebben afgesproken over de groothandelprijzen voor dataroaming is zeer teleurstellend voor de Europese consument. Sommige landen hebben weer eens laten zien dat ze liever hun eigen ouderwetse telecombedrijven beschermen dan te denken aan de belangen van de consument. Hiermee komt de belofte van het afschaffen van roamingkosten na juni 2017 onder grote druk te staan. Door een veel hogere maximale groothandelprijs per gigabyte aan te houden zullen de prijzen uiteindelijk worden doorberekend aan de consument. Het is onacceptabel dat we hiermee alsnog roaming via de achterdeur laten bestaan. Het CDA in het Europees Parlement zal zich samen met een grote meerderheid blijven inzetten voor een complete afschaffing van deze ongeoorloofde kosten. Daarvoor zullen ook de maximale prijzen in de groothandel, met name voor data, flink omlaag moeten. Want, afspraak is afspraak."