Georganiseerde criminaliteit: oplossing gezocht!

Op vrijdag 5 april organiseert de CDA-delegatie in de EVP-Fractie in het Europees Parlement voor de tiende keer haar jaarlijkse Europaconferentie.

Dit jaar vindt de conferentie plaats in Breda, op het terrein van de oude Koepelgevangenis. Met als thema 'Ondermijning: Europese oplossing gezocht!'.

Met als sprekers o.a. Minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus, Europol directeur Catherine de Bolle en de Duitse Europarlementariër Manfred Weber (CSU).

Georganiseerde criminaliteit heeft een ontwrichtend effect op ons dagelijks leven en in onze omgeving. Door de combinatie van grote sommen geld en zware geweldsmiddelen van criminele netwerken, ligt ondermijning van de rechtsstaat op de loer. Bovendien maken deze criminelen gebruik van dezelfde voorzieningen als wij: ze vervoeren hun producten over de weg, huren huizen en geven hun geld uit. En net als wij, reizen ze zonder problemen de grens over in heel Europa. Ondertussen loopt de aanpak van criminaliteit nog wel steeds tegen grenzen aan.

Wat kan Europa doen om onze politiediensten te helpen criminele netwerken zo snel mogelijk te ontmantelen? Wat gebeurt er al op Europees niveau en wat kunnen we daarvan leren? Daarover gaan we in gesprek met u en met onze vooraanstaande sprekers.

Toegang is gratis. Aanmelden is verplicht en kan door te mailen naar christinus.berendsen@ep.europa.eu.

Wij verheugen ons u te mogen ontmoeten op 5 april in de Kapel van Futuredome, op het terrein van de voormalige gevangenis van Breda.

CDA-delegatie in het Europees Parlement