• Ferdinand Grapperhaus

Ferd Grapperhaus, Minister Veiligheid en Justitie

"Ik wil benadrukken dat we in Nederland een sterke rechtsstaat hebben. Die rechtsstaat geeft mensen waarborgen, zoals veiligheid. Daar sta ik voor als minister." - Minister Veiligheid en Justitie, Ferd Grapperhaus Prof. mr. F.B.J. Grapperhaus werkte vanaf 1984 als advocaat bij verschillende kantoren. Van 2015 tot 1 september 2017 was hij als bestuursvoorzitter bij Allen & Overy actief betrokken bij het MVO-beleid. Sinds 2005 was hij ook deeltijdhoogleraar (Europees) arbeidsrecht aan de Universiteit van Maastricht. Op 26 oktober 2017 is Ferdinand Grapperhaus benoemd tot minister van Justitie en Veiligheid in het kabinet-Rutte III.

• Catherine de Bolle, directeur Europol

Catherine de Bolle is het hoofd van Europol. Eerder was ze commissaris-generaal van de Belgische federale politie en korpschef. Europol is de multinationale onderzoeksorganisatie en het samenwerkingsverband van alle politiediensten in de EU.