31 januari 2017

Jaco Geurts komt naar Flevoland

CDA-Kamerlid Jaco Geurts komt op vrijdag 3 februari voor een uitgebreid werkbezoek naar Flevoland. In de gemeente Dronten staan de laatste ontwikkelingen in de agrarische wereld centraal, op Urk de visserij. Twee sectoren waarin Flevoland voorop loopt.

Jaco Geurts, zelf veehouder in Gelderland, is in de Tweede Kamer woordvoerder voor land- en tuinbouw en visserij. Voor de Tweede Kamerverkiezingen staat hij op de tiende plaats van de CDA-kandidatenlijst.

Agrosector
Eerst is hij te gast in Swifterbant in het vernieuwde pand van mechanisatiebedrijf Weevers, waar hij  verschillende mensen uit de Flevolandse agrosector zal ontmoeten. Het Kamerlid zal daarbij uitvoerig het laatste nieuws uit politiek en landbouw bespreken. Ook is er gelegenheid om Geurts vragen te stellen.

Visserij
Daarna reist het Jaco naar Urk, waar hij de visserijgemeenschap zal ontmoeten. Zijn bezoek begint met een uitgebreide rondleiding door Dayseaday, het splinternieuwe en hypermoderne visbedrijf van de gebroeders Van Veen.  Daarna praat hij in het gemeentehuis met vissers, vissersvrouwen (die zich kortgeleden hebben verenigd) en vertegenwoordigers van visserij-organisaties over actuele zaken, zoals de discardban en duurzame visserij. Met name het eerste onderwerp heeft veel beroering veroorzaakt in de visserijwereld.

Tijdens dit werkbezoek wordt Geurts vergezeld door verschillende Flevolandse CDA’ers, onder wie de Flevolandse kandidaat Chris Schotman. Zij staat op plaats 28 van de lijst.

Meteen na dit bezoek vindt u foto's e.d. op deze site!