27 juni 2020

Praat mee in de Tweede Huiskamer!

Hoewel we nog middenin de corona-tijd zitten, werpen de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021 alvast hun schaduwen vooruit. Afgelopen week hebben we dat als CDA gemerkt aan de vier kandidaten die zich hebben aangemeld voor het lijsttrekkersschap, maar ook de commissie die het nieuwe verkiezingsprogramma moet schrijven is al druk bezig. Maar daarvoor heeft de commissie uw inbreng nodig.

Oorspronkelijk was het idee om dat te doen via ontmoetingen her en der in het land, maar dat is nu niet mogelijk. Daarom heeft het CDA de Tweede Huiskamer opgezet, een online platform waar CDA-leden kunnen aangeven wat zij belangrijk vinden voor het nieuwe programma. Welke thema's moeten de komende jaren een belangrijke rol spelen, hoe zien wij de toekomst van het CDA en van ons land, etc. Vooral nu we door de corona-crisis uitgenodigd zijn om met een andere blik naar de toekomst te kijken is dit heel belangrijk.

Vragenuurtje
Het CDA organiseert online vragenuurtjes in de Tweede Huiskamer waarbij leden van de programmacommissie aanwezig zijn. Hier kunt u vragen stellen en ideeën inbrengen. Dit vragenuurtje wordt gehouden via Zoom.

Hoe aanmelden?
Als het goed is, heeft u als CDA-lid op 22 juni een e-mail ontvangen van #TeamCDA met als onderwerp "Geef jouw mening in onze Tweede Huiskamer". In die mail staat een link naar deze huiskamer. Nadat u uw e-mailadres en naam hebt ingevuld (uw lidnummer is al ingevuld), komt u in de Huiskamer terecht. Onderaan klikt u de optie 'Inschrijven vragenuurtje', en klik de datum voor Flevoland (30 juni, 20.00-21.00 uur). U krijgt dan vòòr dinsdag per mail de link naar de Zoom-bijeenkomst.Er kunnen maximaal 100 mensen meedoen.

Voor de goede orde: deze bijeenkomst gaat niet over de lijsttrekkersverkiezing, hoewel het uiteraard mogelijk is daar een enkele vraag over stellen.

Bent u CDA-lid, maar heeft u op 22 juni geen mail ontvangen? Check dan eerst uw spambox, en ga anders naar www.tweedehuiskamer.nl/de-huiskamer en volg dezelfde inlogprocedure zoals hierboven beschreven. Vul het e-mailadres in waarmee u bekend bent bij het CDA.