30 januari 2021

Wisseling van de wacht in de Statenfractie

Ons Statenlid Johan van Slooten wordt met ingang van 1 februari de nieuwe fractievoorzitter van het CDA in Provinciale Staten. Hij neemt het stokje over van Chris Schotman, die een stapje terugdoet in verband met haar nieuwe baan waar ze zich op wil richten. Zij blijft wel aan als Statenlid.

Chris is sinds 2011 lid van Provinciale Staten, waarvan de laatste vier jaar als fractievoorzitter. Johan maakt sinds 2015 deel uit van de Statenfractie.

"Chris heeft de fractie op een uitstekende wijze geleid de afgelopen jaren," aldus Johan. "Mede dankzij haar inbreng is het CDA een stabiele en betrouwbare partner in de coalitie en in Provinciale Staten."

Chris kijkt met veel plezier terug op haar periode als fractie voorzitter. “De CDA-fractie zet zich graag in voor de ontwikkeling van Flevoland door samen de schouders eronder te zetten,” zegt ze. “Met een gerust hart draag ik dan ook het stokje over aan Johan van Slooten en wens hem heel veel succes!”