22 december 2020

Belangrijke CDA moties 2020

2020 was een bewogen politiek jaar. De CDA-fractie heeft de voorstellen van het College van B&W beoordeeld, als vertegenwoordiger van de CDA-stemmer. Er zijn vele schriftelijke vragen en moties ingediend of medeondertekend met andere partijen. Hieronder ziet u een overzicht van een aantal belangrijke CDA moties. U kunt alle moties terugvinden op www.almere.notibiz.nl

Rijlabels

Aantal van Code

Waarvan 2 met algemene stem

verworpen

Eindtotaal

Code

Omschrijving

Uitkomst

RG-60

Motie vreemd aan de orde van de dag ChristenUnie, VVD, CDA en Respect Almere: Lelystad Airport (RG-60) GEWIJZIGD

RG95

CDA Leefbaar Versterkte gebedsoproep

verworpen

RG-113

Motie CDA: Afvalprobleem loopt de spuigaten uit

RG-145

Motie CDA, GL, D66 en CU: Participatie voor iedereen

RG-146

Motie GL, CU, D66, LA en CDA: Groene ondernemers Almere

RG-147

Motie GL, CU, D66, LA, CDA en PvdA: Gunstig klimaat voor Almeerse initiatieven en pilots

RG-176

Motie PVV, CDA, PvdA, D66, AP/OPA, VVD en Leefbaar Almere: Geef richting aan Goud in Almere (RG-176)

met algemene stem aangenomen

RG-177

Motie PVV, CDA, PvdA en SP: Bereik alle senioren (RG-177)

RG-195

Amendement ChristenUnie, GroenLinks, CDA, Leefbaar Almere en SP: Geef (kleine) lokale projectontwikkelaars de ruimte (RG-195) (o.v.v. uitkomst carrousel) GEWIJZIGD

RG-180

Motie VVD, SP, PvdA, CDA, AP/OPA, Respect Almere, D66, PVV, Partij voor de Dieren, NIDA Almere en ChristenUnie: Uitbreiding Almeerse politiecapaciteit (RG-180) (o.v.v. uitkomst carrousel)

met algemene stem aangenomen

RG-265

Amendement VVD en CDA: Bereikbaarheid centrumgebieden (RG-265)

RG-296

Motie CDA: Voor watersport winkel je in Almere Poort (RG-296)

RG-291

Amendement CDA, PVV, Leefbaar Almere en ChristenUnie: Bestemming detailhandel op Markerkant moet blijven (RG-291)

RG-332

Faciliteer eenmalig mondkapjes op scholen en handhaaf op het gebruik daarvan

RG-366

Amendement Leefbaar Almere, ChristenUnie, CDA en Partij voor de Dieren: 1500 studentenwoningen (RG-366) (o.v.v. uitkomst carrousel)

RG-359

Motie vreemd aan de orde van de dag SP, PvdA, PvdD, AP/OPA, GroenLinks, Leefbaar Almere, D66, VVD, CDA, PVV en ChristenUnie: Een volwaardige kerstuitkering voor gedupeerde ouders (RG-359)