15 december 2021

CDA Almere helpt kerstpakketten vullen voor asielzoekers

Vanuit verschillende Almeerse kerken is het idee ontstaan om de 1200 asielzoekers die in Almere verblijven per wooneenheid een kerstpakket te geven. Lisette de Block en Jetsko Fennema van CDA Almere staken twee avonden de handen uit de mouwen om de 650 kerstpakketten te helpen vullen in de kerk Zuiderpoort in Stedenwijk.

De kerstpakkettenactie is een initiatief van het Noodfonds van de Gezamenlijke Kerken, waaraan de Protestantse Gemeente (PKN) Almere, de Zuiderpoort (Gereformeerde Kerken), de Gereformeerde Vrijgemaakte Gemeente 'Levend Water' en RK-Parochie St. Bonifatius deelnemen. In drie weken tijd bracht de wervingsactie ruim tienduizend euro op, waarmee Hollandse lekkernijen zoals rijstwafels, pindakaas en hagelslag voor de asielzoekers konden worden ingekocht.

De kerstpakketten zijn een blijk van erkenning voor situatie waarin de asielzoekers zich bevinden en bedoeld als een klein lichtpuntje in moeilijke tijden. Ook mensen uit het asielzoekerscentrum zelf hielpen mee de kerspakketten te vullen. Zaterdag 18 december worden de pakketten aangeboden aan de inwoners van het asielzoekerscentrum in Tussen de Vaarten.