26 maart 2020

Het CDA belt haar leden in tijden van Corona

Bestuur en fractie zijn een belronde gestart langs alle leden, omdat wij als CDA-Almere naar elkaar willen omkijken in deze tijden van het Coronavirus. Wij vragen onze leden hoe het met ze gaat en of ze eventueel hulp kunnen gebruiken. Ook vragen wij of ze misschien iemand anders kennen die hulp nodig heeft.

Indien leden aangeven wel wat hulp te kunnen gebruiken of iemand te weten voor wie dat geldt, dan nemen wij contact op met de de Coronamaatjes van Welzijnsinstelling de Schoor. De Coronamaatjes is een initiatief om ouderen en inwoners met een kwetsbare gezondheid in contact te brengen met buurtgenoten, die hen op afstand gezelschap willen houden of hulp willen bieden. De Schoor heeft over heel Almere verspreid vrijwilligers die zich hebben aangemeld als Coronamaatje. Zo kan kan vraag en aanbod in een bepaalde buurt goed op elkaar worden afgestemd.

Het bestuur heeft contact opgenomen met dit initiatief en uit het gesprek bleek dat de wijkteams van de Schoor veel moeite hebben om met name ouderen en inwoners met een kwetsbare gezondheid te bereiken via Facebook. Daarom heeft de Schoor nu ook flyers gemaakt, die huis aan huis worden verspreid. Ook hierbij helpt het CDA met het rondbrengen van de flyers en een aantal CDA-leden heeft zich aangemeld als Coronamaatje.

(foto's: ophalen en bezorgen folders 'Coronamaatjes' van Stichting de Schoor)