12 juli 2017

CDA blij met uitspraak Raad van State

De Raad van State heeft het aanwijzingsbesluit van de provincie Flevoland betreffende permanente bewoning appartementencomplex Zuiderzee op Zuid vernietigd.

Aan een lange tijd van onzekerheid is nu een einde gekomen nu de Raad van State het aanwijzingsbesluit van de provincie heeft vernietigd. Het CDA Dronten heeft zich indertijd ingezet om permanente bewoning op Zuiderzee op Zuid mogelijk te maken door onder andere een gezamenlijk werkbezoek met de Provinciale Staten naar het appartementencomplex te organiseren en met elkaar van gedachten te wisselen.

Met de vernietiging van het aanwijzingsbesluit wordt het hele bestemmingsplan van Zuiderzee op Zuid van kracht. De inzet van het CDA indertijd was om door permanente bewoning mogelijk te maken verloedering en verpaupering van het complex tegen te gaan. Het CDA is dan ook verheugd dat er nu op deze unieke locatie gewoond kan worden. Zoals in onze woonvisie staat, kun afhankelijk wat je als bewoner wil, kiezen uit diverse woonkwaliteiten met verschillende voorzieningsniveau’s. Dat maakt de gemeente Dronten zo uniek.