04 november 2022

CDA stelt vragen over containers eenpersoon-huishoudens

Wéér gaat het over containers, ditmaal stelt het CDA vragen - De Drontenaar | Nieuws uit de regio Dronten

CDA raadslid Dinand Ekkel heeft schriftelijke vragen gesteld over het omruilen van de mini-containers. Er zijn veel reacties binnengekomen op brieven die de gemeente aan eenpersoon huishoudens heeft gestuurd.
Waarom krijgen eenpersoon huishoudens een kleiner formaat (180 liter) container ongeacht de grootte van de huidige containers ?
En waarom krijgen deze inwoners zo weinig tijd om te reageren ?

Het omruilen van de containers houdt de gemoederen al langer bezig. Veel inwoners zijn bang dat de omruilactie de invoer van Diftar betekent (dwz betalen per geleegde container). Dat is wat het CDA betreft nog niet aan de orde. Er kan nog veel meer gedaan worden om inwoners bewust te maken van afval en daarmee de hoeveelheid restafval terug te dringen.
Op verzoek van de VVD wordt het onderwerp containers a.s donderdag 10 november in de raad besproken.