25 februari 2018

CDA publiceert Verkiezingsprogramma “Beter voor Lelystad”

Beter voor Lelystad. Dat is de naam die het CDA Lelystad heeft gegeven aan haar verkiezingsprogramma voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Speerpunten zijn voor het CDA o.a. de verdere ontwikkeling van het stadshart met meer groen en een proef met een vorm van gratis parkeren, een verkeersveiligheidsplan, nieuwbouw voor oude basisscholen en meer aandacht voor ouderen.

Lijsttrekker Hans Maris over het verkiezingsprogramma: “Met het verkiezingsprogramma “Beter voor Lelystad” presenteert het CDA een koers die goed is voor alle inwoners van Lelystad. Het CDA is een brede middenpartij. Een partij voor iedereen. Want een plaatselijke samenleving is een gemeenschap van en voor iedereen. Een gemeenschap waarin iedereen mee kan doen, op eigen kracht of soms met een duwtje in de rug. Een gemeenschap waarin we met elkaar verantwoordelijkheid nemen om die stap te zetten die soms net even nodig is om het werken, wonen en leven in onze stad nog fijner te maken. Voor onszelf en voor de ander”. In de komende jaren zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Keuzes die beter zijn voor Lelystad. Die een positieve impact hebben op werkgelegenheid, op zorg, scholing en veiligheid. Keuzes die bijdragen aan een fijne leefomgeving. Vanuit die wetenschap is het verkiezingsprogramma met bijdragen van vele Lelystedelingen tot stand gekomen.

Bekijk hier ons verkiezingsprogramma.