28 augustus 2017

CDA stelt top 10 onveilige verkeerspunten samen

Het CDA Lelystad roept alle inwoners op om deze punten met hen te delen. De verkeersveiligheid moet volgens de partij de komende jaren meer prioriteit krijgen. Landelijke cijfers geven aan dat het aantal verkeersslachtoffers stijgt.

Nu ook de scholen weer beginnen, is het volgens het CDA goed om te kijken hoe de verkeersveiligheid vergroot kan worden, want ieder kind heeft recht om veilig naar school te kunnen. “Maar we kijken verder dan alleen rondom de scholen, want regelmatig zijn verkeersonveilige situaties snel en goedkoop op te lossen door bijvoorbeeld een klein stukje groen te snoeien, een verkeersbord te plaatsen of juist weg te halen”, aldus fractievoorzitter Wim Bussink van het CDA. Inwoners kunnen de onveilige verkeerspunten doorgeven via contact of een kijkje nemen op de Facebookpagina van het CDA Lelystad. De top 10 van onveilige verkeerssituaties wordt op deze wijze samengesteld door de inwoners van Lelystad die hun buurt of wijk natuurlijk goed kennen. De uitslagen zijn vanaf begin oktober te lezen op de website. De partij zal de inzendingen ook gebruiken bij het schrijven van het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.