19 november 2018

Jelle Hijmissen nieuw raadslid CDA

Jelle Hijmissen volgt Hans Maris op als raadslid voor het CDA in Lelystad. Dinsdagavond 20 november wordt hij tijdens de raadsvergadering officieel geïnstalleerd. Dat meldt de nieuwe voorzitter van het CDA, Marcel van Dongen.

Maris nam op 1 november ontslag als fractievoorzitter van de christen-democraten, omdat hij naar eigen zeggen het raadswerk niet kon combineren met zijn nieuwe baan als directeur van theater De Meerpaal in Dronten. Even daarvoor had het andere raadslid van het CDA, Eric van Luxemburg, besloten zich af te scheiden en verder te gaan als Lokaal Lelystad. Het gevolg daarvan was dat het CDA tijdens twee vergaderingen waarin de begroting centraal stond niet aanwezig was.

De nummers drie, vier en vijf van de verkiezingslijst waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. En dus kwam Jelle Hijmissen in beeld. "Hij was al actief als fractie-assistent en is zeer gemotiveerd om het raadswerk op te pakken", aldus Van Dongen.

Jelle Hijmissen treed in de voetsporen van zijn vader Wim, die in de periode 1990-2006 voor het CDA actief was in de Lelystadse gemeenteraad.