23 oktober 2019

Motiemarkt 2019: Samen de stad verrijken

Op dinsdag 15 oktober was de besluitvormende vergadering van de motiemarkt. De raadsleden hadden vele van de ingebrachte ideeën ‘geadopteerd’. Jelle Hijmissen mocht hierbij het idee van de samenwerkende ouderenorganisaties (de OSOL) inbrengen voor een seniorenpagina in de Flevopost. “Een pagina voor en door ouderen met o.a. informatie over activiteiten en ervaringsverhalen. De krant is namelijk een onmisbare schakel in de in de aanpak tegen eenzaamheid”. Dit voorstel werd met ruime meerderheid door de gemeenteraad aangenomen. Ook werden 13 andere moties aangenomen zoals budget voor oprichting van stichting Veteranen Lelystad, voor computerlessen voor ouderen in buurtcentrum de Brink, voor een verbeterde entree en parkeerplek bij de Ponyclub en voor de motie ‘Samen brengen wij de Batavia aan land’.

De CDA fractie dankt ook vanaf deze plaats alle indieners voor hun ideeën.