04 januari 2019

OV van Randstad naar Noorden

CDA Noordoostpolder wil meer aandacht voor een betere bereikbaarheid van de Noordoostpolder en de regio. Concreet betekent dit dat wij graag zouden zien dat de bereikbaarheid middels het spoor van de Randstad naar het Noorden weer op de agenda komt, ook al weten we dat dit een kwestie van lange adem is.

Zowel in het huidige als vorige verkiezingsprogramma van CDA Noordoostpolder, en in het huidige Provinciaal verkiezingsprogramma van het CDA staat dit onderwerp beschreven. In de aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen wordt dit een thema. Er is de afgelopen maanden vanuit de fractie over dit onderwerp contact geweest met de woordvoeder van het CDA in de Tweede kamer dhr. Mustafa Amhaouch. Hij heeft de portefeuille van Infrastructuur en Waterstaat. Momenteel wordt achter de schermen gewerkt aan concrete stappen, zodra alles rond is komen we hiermee naar buiten.