05 januari 2018

Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2018 vastgesteld

Donderdag 22 december hebben de leden van het CDA Noordoostpolder de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld.

Het verkiezingsprogramma hebben de leden eerder vastgesteld; We houden Noordoostpolder in beweging is de kernboodschap van het CDA

De lijst van het CDA telt 20 kandidaten vanuit diverse geledingen. Ondernemers, agrariërs, mensen uit de zorg, de lijst laat een brede vertegenwoordiging zien waarbij zowel de dorpen als Emmeloord vertegenwoordigd zijn.

Zoals eerder aangekondigd wordt de lijst aangevoerd door Marian Uitdewilligen. Met haar heeft het CDA een goede opvolging voor Hennie Bogaards geregeld die de politiek verlaat. Op nummer twee staat huidig fractielid Johan Goos. Bij de eerste 10 kandidaten staan vijf nieuwe gezichten in de politiek maar niet in onze samenleving. Maayolein Goelema, Gonnie Schot, Jos Bus, Gerda de Jong en Bert Philipsen zijn mensen die midden in de samenleving staan en bekend zijn door hun inzet als vrijwilliger of bestuurder. Marian Uitdewilligen is blij met de lijst::Het lukt het CDA iedere keer weer nieuwe mensen te vinden die zich in willen zetten voor de lokale politiek. Een brede vertegenwoordiging vanuit de samenleving, herkenbare gezichten en diverse achtergronden.

Aart Reussing en Wina Veendrick verlaten de politiek.

Met het programma het CDA houdt Noordoostpolder in beweging ”laat het CDA zien waar zij voor staat! De kracht van onze inwoners is de motor van onze samenleving dat vind je terug in ons programma!

De volledige kandidatenlijst:

1.  Marian Uitdewilligen- Luttelgeest