10 november 2017

Marian Uitdewilligen lijsttrekker CDA Noordoostpolder

Huidig fractievoorzitter van het CDA in Noordoostpolder Marian Uitdewilligen wordt als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen door het bestuur naar voren geschoven.

“We hebben een mooie kandidatenlijst, met mensen midden uit de samenleving en met grote betrokkenheid bij Noordoostpolder”, aldus Marian Uitdewilligen. Uitdewilligen is in 1957 geboren, heeft een gezin en is afkomstig uit Luttelgeest alwaar zij samen met haar man Dirk Blijdorp een boerderij heeft.

Haar motto is: eigen verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid voor elkaar, samen bouwen aan een gemeente waar het goed werken, recreëren, en wonen is, voor iedereen.

“Mijn keuze voor de politiek en het CDA komt voort uit een grote betrokkenheid bij mijn omgeving. Werken aan leefbaarheid en de samenleving vind ik belangrijk en inspirerend. Of het nu om goede welzijnsvoorzieningen gaat, ouderenzorg of economische ontwikkeling - het heeft mijn aandacht”, zo stelt Marian Uitdewilligen.

Uitdewilligen is afgestudeerd als leerkracht maar is altijd werkzaam geweest in de zorg. Haar laatste functie was directeur van Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Ze is zeer actief in Luttelgeest als vrijwilliger op verschillende terreinen. Ze is voorzitter van de Raad van Commissarissen Rabobank Noordoostpolder-Urk en heeft daardoor te maken met diverse facetten van het bedrijfsleven.

Het CDA wil ook na de komende verkiezingen  graag zijn verantwoordelijkheid nemen voor de verdere ontwikkeling van Noordoostpolder. Voorzitter van het bestuur Marien Verhage geeft aan dat het CDA met Marian een sterke opvolging heeft van Hennie Bogaards-Simonse die het voor, maar zeker ook na de vorige verkiezingen zeer goed gedaan heeft.

“Op korte termijn zullen we met trots ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 presenteren. Een mooi programma waarbij wij als CDA kiezen om de gemeente in beweging te houden. De lijst met talentvolle mensen afkomstig uit alle delen van onze mooie gemeente zal daarna ook bekend gemaakt worden”, aldus Marien Verhage.