10 november 2015

Snel internet in het vizier

De gemeenteraad van Noordoostpolder heeft ingestemd met het voorstel om snel, snel internet aan te leggen in het buitengebied van Noordoostpolder. De gemeente gaat nu op zoek naar een bedrijf wat dat mogelijk kan maken. Er moet gestart worden in de gebieden waar de nood het hoogst isaldus VVD en CDA.

De raad van de Noordoostpolder heeft gisteravond ingestemd met het voorstel om bedrijven te uit te dagen met eenoplossing te komen voor snel internet in het hele buitengebied en de industrieterreinen. De VVD en het CDA zijn blij met deze vervolgstap. “We zijn weer een stap dichter bij een goede oplossing waar een ieder zich in kan vinden.” – aldus Henri van Ulsen (VVD).

In de komende 3 maanden gaan leveranciers van breedband internet met ondernemers en burgers alle mogelijkheden van snel internet bekijken; de hele polder voorzien van glasvezel en/of een combinatie met een straalverbinding. De factor tijd speelt hierbij een belangrijke rol. Ondernemers en burgers wachten al veel te lang op een kwalitatieve goede oplossing. Een brede oplossing die niet alleen de vraag van inwoners voor de korte termijn oplost, maar ook voor ondernemers die gebaat zijn bij breedband met hoge snelheid.

Het CDA en de VVD hebben wethouder Wijnants opgeroepen de communicatie naar alle betrokken inwoners en ondernemers snel op te starten. Vanuit die voorlichting kan iedere inwoner en ondernemer zich uitspreken voor glasvezel, straalverbinding of een combinatie hiervan. “Geef de polder duidelijkheid over de mogelijkheden en snelheid van realisatie” aldus Frans van Erp (CDA).