26 mei 2019

Wethouder Marian Uitdewilligen ondertekent manifest Eén tegen eenzaamheid

Tijdens een feestelijke bijeenkomst en in aanwezigheid van minister Hugo de Jonge tekende Marian Uitdewilligen het manifest Eén tegen eenzaamheid.

Het doel van één tegen eenzaamheid is de trend van eenzaamheid onder ouderen te doorbreken, door eenzaamheid eerder te signaleren. Door zowel landelijk als lokaal coalities te smeden, wordt dit makkelijker. De aanpak kan per gemeente verschillen. Rotterdam is Raalte niet, maar Rotterdam kan wel van Raalte leren. En andersom natuurlijk ook. Het kabinet investeert de komende jaren 26 miljoen euro extra om eenzaamheid de aandacht én aanpak te geven die het verdient. Dit programma is een uitwerking van het Pact voor de Ouderenzorg en heeft nauwe verbinding met de nog in ontwikkeling zijnde programma’s Langer Thuis en Verpleeghuiszorg.

Met de ondertekening is dus duidelijk dat de Noordoostpolder hier ook mee aan de slag gaat! Wij als CDA zijn hier blij mee. Mensen hebben mensen nodig. Samen zijn we één tegen eenzaamheid!