19 oktober 2015

commissievergadering oktober over slim onderhoud en gaten in de weg

HEt CDA staat positief tegen het nieuwe rioleringsplan. Dit plan gaat uit van reparatie en vervanging van riolering als dit echt nodig is. Op basis van metingen wordt dit bepaald. Het CDA vindt dit een goede systematiek en maakte in de commissievergadering van oktober de vergelijking met een moderne auto, waarbij de boordcomputer aangeeft of onderhoud nodig is. Dit bespaart geld, waardoor de rioolheffing op termijn minder hoog hoeft te zijn dan eerder geraamd.

Het CDA betreurt het wel het beeld dat wethouder G. Post gaf op Omroep Flevoland. Dat was meer een beeld van: "wachten tot er een gat in de weg valt en dan kijken wat er aan de hand is". Gelukkig zette de wethouder dit beeld recht mede met dank aan de ambtenaren die tijdens de commissie op heldere wijze tekst en uitleg gaven,