10 december 2015

Nieuwe atletiek- en ijsbaan

Het CDA Zeewolde is blij om te kunnen melden dat er een oplossing is gekomen in het lang lopende dossier atletiekbaan Zeewolde. In de afgelopen jaren zijn er verschillende varianten en locaties aan bod gekomen en voor het CDA was het vanaf het begin duidelijk dat er gekozen zou moeten worden voor een combi variant op de ijsbaanlocatie. Het vreemde aan de hele situatie is geweest dat iedereen het hier aan het begin van het proces in 2010 mee eens was maar de laatste twee jaar alleen het CDA hier nog voor pleitte in de publieke debatten. De atletiekbaan en ijsbaan op één locatie in het midden van het dorp, voor iedereen toegankelijk, met voldoende parkeerplekken en twee tevreden verenigingen is een maximaal resultaat. Het ontwerp staat nog niet vast en kan straks in de uitvoering nog worden aangepast. Nu wordt vastgelegd de locatie en de hoeveelheid die het mag gaan kosten.

Het CDA zal daarom donderdag een amendement in stemming brengen mede namens de fracties van de VVD en Leefbaar Zeewolde waardoor er een meerderheid in de gemeenteraad voor de combi ­variant zal zijn.