Het CDA heeft - breed gesteund door de raad - via een motie het college gevraagd om alles in het werk te stellen om een appartementen complex voor jongeren, die begeleid willen wonen in Buitenpost, te realiseren.

Al meer dan tien jaar is een groep ouders bezig om voor hun opgroeiende kinderen een geschikte woonplek te realiseren, waarbij ze met begeleiding zelfstandig kunnen wonen. Dit voorjaar leek deze wens in vervulling te gaan. Er was een investeerder gevonden, de tekeningen waren klaar en de buurt enthousiast. Het oude Aldi-pand in de Kerkstraat leek een zeer geschikte locatie. Ook paste de realisatie van deze appartementen prachtig in de nieuwe centrumvisie, die voor Buitenpost is opgesteld.

Helaas is het pand op het laatste moment verkocht aan een andere partij. Het CDA roept het college op om de organisatie, die het complex zal realiseren maximaal te blijven ondersteunen bij het zoeken naar een nieuwe locatie in Buitenpost.

Lydeke Zandbergen: “het zal toch niet zo zijn, dat dit mooie initiatief uiteen valt en de jongelui een plek buiten onze gemeente moeten zoeken?”