Vlak voor de Corona uitbrak is het fundament voor het CDA politiek café gelegd. In dit concept is het de bedoeling dat er op een ontspannen manier informatie en geluiden uit de samenleving wordt opgevangen en gezonden over allerlei verschillende onderwerpen die er in de gemeente leven. Elk politiek café heeft een ander onderwerp.

Voor dit najaar stond het thema 'de lokale economie' op het programma. Omdat wij het nog niet verantwoord achten om een dergelijk laagdrempelige avond te organiseren, zullen we het deze keer anders invullen. Vanuit de gedachte 'as it net kin sa as it moat, dan moat it mar sa't kin' , komt het Politiek Café naar de ondernemers toe.

Op vrijdag 25 september bezoekt CDA Achtkarspelen een drietal bedrijven in de horeca, recreatie en evenementenbranche in de gemeente, om in gesprek te gaan met ondernemers in één van de sectoren die economisch het hardst getroffen zijn door Corona. De fractieleden gaan naar Veenstra Reizen, Zwart Evenementenservice en Zalencentrum De Lantearne.

Het doel is om op te vangen wat er leeft en er mee te doen wat binnen de gemeenteraad mogelijk is.